söndag 5 februari 2012

En vän på besök

I fredags kväll fick vi besök på Herrhamra av min kära vän Sari. Vi har varit vänner sen vi var små och hon har känt både Imre och Lotta sedan jag skaffade dom. En period var hon även medryttare på Imre. Hon sov över hos oss och igår var vi i ridhuset med hästarna. Hästarna var riktigt pigga så när vi kom till ridhuset släppte vi dom lösa så dom fick explodera utan att vi behövde sitta på ;) gud vad kul dom hade! Hoppade och studsade och tävlade i vem som kunde galoppera snabbast! Efter 5-10 minuter var dom helt slut haha.
Eftersom jag just nu bara har en sadel så red jag Lotta barbacka och Sari fick ha sadeln till Imre. Med Lotta jobbade jag i skritt mest, försöka hitta en avslappnad längre form framåt-neråt. Hon lyssnade fint på hjälperna och följde min sits riktigt bra. Hon var mjuk och eftergiven och hade bra energi och framåtanda. Traven däremot är svårare, hon har lite svårt med balansen och ännu värre blir det när jag sitter barbacka och studsar omkring på henne. Så vi skippade det arbetet. Istället höll jag lite lektion med Imre och Sari.
Han hade svårt med höger öppna så det blev mjukgörande övningar för att få loss honom och till slut fick Sari igenom höger öppnan bra vid två tillfällen. Vi avslutade med galopp och sen ville Sari att jag skulle hoppa upp och känna hur han kändes i höger varv. Mycket stel! Vilken är mitt egna fel eftersom jag knappt tränat hästarna senaste tiden. Med nu ska det bli ändring på det!

På vägen hem var vi allihop väldigt glada och nöjda. Mysdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar