fredag 17 februari 2012

Fredagsmys

Spenderade min fredagskväll i stallet och ridhuset. Hade tänkt att jag skulle ta lite bilder på hästarna men jag blir så jäkla "in the zone" i stallet och när jag rider så det glömde jag helt bort ..

Red Imre i ridhuset. Hade tänkt nöta på skolorna och träna trav- och galoppstarter från halt för att få honom att samla sig lite mer, men under uppvärmningen så fick han för sig att någonting utanför utgången var superläskigt (antagligen var det nåt rådjur eller vildsvin). Så vi fick mentalträna lite istället. Fast jag fick in skolträningen endå för jag red öppnor och slutor förbi utgången säkert femtielva gånger i både skritt och trav och la många volter i olika storlekar åt både höger och vänster i olika gångarter så vi hela tiden red förbi det han var rädd för och kom emot det från olika håll. Till en början var han spänd som en fiolsträng och ville inte släppa utgången med blicken men bit för bit började han släppa efter och slappna av, och när han hade gjort skolorna avslappnat och korrekt, slutat skygga när vi red förbi dörren samt att vi till slut kunde skritta förbi på långa tyglar så rundade vi av och gick hem. Han var spänd på vägen tillbaka mot stallet så antagligen var det något uppe i skogen, men det är bara för honom att börja vänja sig för på Torö kryllar det av vildsvin och andra monster i skogen.

Bortsett från den sabeltandade tigern/vildsvinet/rådjuret utanför dörren så kändes han faktiskt riktigt fin, när han slutade fjompa sig. Något stelare i vänster varv dock, öppnorna där var lite klurigare att få igenom.

Dagens tips: försök att alltid se det positiva i varje ridpass och känn dig nöjd med det du faktiskt fått igenom, även om det kanske inte var det du planerat från början.

Nu blir det godis och tv resten av kvällen!

3 kommentarer: