torsdag 6 juni 2013

Lagen om alltings jävlighet

Varför händer all skit samtidigt? 
Imre började ju för några veckor sedan markera att han verkar ha ont från sin gamla skada, och i söndags fick jag åka in med Inez till Bagarmossens djursjukhus. Jag var helt övertygad om att hon fått livmodersinflammation för hon blödde väldigt kraftigt. 
Efter 5 timmar i väntrummet fick vi träffa en veterinär. Efter undersökning och ultraljud fick jag beskedet att hon inte hade livmodersinflammation utan en tumör vid vulvan. Blödningarna är helt ofarliga som tur är, men tumören måste opereras bort, vilket inte behövdes göras akut. Men eftersom Inez är rätt gammal (9,5 år) så måste hennes hjärta och lungor undersökas innan operation så man vet att hon klarar av narkosen. Så det är min största klump i magen just nu, att dom hittar nåt fel på hjärtat och att det inte går att operera henne .. 


Och igår var jag inne på kliniken med Imre. Dom konstaterade att gamla skadan behövde behandlas igen, samt att han ev. har fått fångkänningar i framhovarna. Han har fått behandling och får nu Fenylbutazon och vila i sjukhage i två veckor innan vi ska tillbaka på återbesök. 

Bilder från gårdagens besök på hästkliniken i Täby.



2 kommentarer:

  1. Du är en kämpe tjejen! Det kommer att vända <3! Jag håller tummarna för vår gamla tantalora, men oxå för Imre! Stor Styrke kram till dig ��

    SvaraRadera