lördag 21 januari 2012

Hästarna flyttade!

Idag blev första etappen avklarad i "Flytten till Herrhamra gård". Hästarna + deras tillbehör är på plats i stallet. Haninge Hästtransporter körde dom från Ösmo till Torö, proffsigt företag med trevlig personal!

Det var premiär för mina hästar att åka hästbuss där dom gick in från sidan och stod med huvudena bakåt. Imre gick på utan vidare knussel, så fort han märkte att det fanns hö där inne så köpte han konceptet direkt. Lotta däremot tyckte att de vita väggarna var mystiska och att hon kom in från helt fel håll, men efter några minuter så gick hon på och vi kunde stänga. Gissar att hon resonerade som så att om Imre står där så är det nog säkert. Dom hade kameraövervakning i lastbilen, kul att se sina älsklingar åka därbak! Väl framme gick dom av utan problem och fick stå i sina boxar en stund medans jag packade in resten av deras saker i stallet.
Släppte ut dom i hagen sen, Imre var väldigt taggad och trippade på stället hela vägen ner och showade lite för de andra hästarna. Men väl i hagen gick dom nåt varv och inspekterade omgivningen och tog det väldigt lugnt. Dom får en egen hage över helgen och på måndag eller tisdag släpps dom ut i stohagen. Nej, Imre är inte ett sto men han är så snäll och låg i rang och har inte en gnutta hingstbeteende i sig så det funkar alldeles utmärkt att ha honom med brudarna.

Nu är jag tillbaka i lägenheten i Farsta och packar ihop de sista av mina saker. Imorgon går mitt flyttlass!


http://www.herrhamragard.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar